Tuesday, 25 October 2011

the end .

salam geng .


alhamdulillah aku masih bernyawa sehingga ke hari ni :)
rase bersyukur tu harus lah ade dlm diri setiap manusia..
udara yg di hirup setiap masa..
PERCUMA!!


ALLAH sgt adil .
diciptakan semua makhluk cukup sifat semuanya.
semuanya tanpa BAYARAN!



bayangkan klu setiap yg ada pada tubuh kte semua dikenakan bayaran..
mampukah kte untuk membelinya??
hargailah pemberianNYA itu!



TIADA ganti tau tak :)



akal diciptakan utk kte berfikir..
hati pula diciptakan utk kte mengarahkn sesuatu tindakan..
dan nafsu pula dicptakan utk melaksanakan..
maka dipanggil ROH..
(maaf klu salah tafsiran .ini mengikut kefahaman aku)



wahai hamba ALLAH sekalian..
marilah kita bersyukur di atas segala pemberianNYA..
di atas segala ciptaanNYA..
di atas semua anugerahNYA..


ALLAH ITU SATU!!


aku naik saksi bahawa tiada TUHAN disembah melainkan ALLAH..
dan aku naik saksi bahawa MUHAMMAD itu pesuruhNYA..



aku hanya insan biasa..
berilah tunjuk ajar kepadaku wahai sahabat :)


salam kemafaan dari ku
~faliq~

Tuesday, 18 October 2011

persoalan??

salam readers.

dalam hidup kite nie penuh dgn persoalan .kan?
apakah? bagaimanakah? benarkah? haruskah? 
bagaimana persoalan tu sume wujud ?korng rse korng tau ?
sory bnyk lak soalan nih .
motif?takde pon sebenanye .sengaje buat cerite yg tak menarik .
pernah tak sekali korng sume brhnti dari brtnye .wlupn dgn diri korng sendiri ?
setiap persoalan yg timbul akn buat kite fikir .fikir dgn lebih mendalam dan satu persatu 
soalan akn kite cube jwb. 

pak hamid pergi ke kedai,
gudbai.

wassalam .

Sunday, 16 October 2011

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .

salam readers .

bukan nak menunjuk cuma nak berkongsi .


'Berkat di sebalik membaca Bismillah' 

"Ada seorang perempuan tua yang taat beragama, tetapi suaminya seorang yang fasik dan tidak mahu mengerjakan kewajipan agama dan tidak mahu berbuat kebaikan. Perempuan itu sentiasa membaca Bismillah setiap kali hendak bercakap dan setiap kali dia hendak memulakan sesuatu sentiasa didahului dengan Bismillah. Suaminya tidak suka dengan sikap isterinya dan sentiasa memperolok-olokkan isterinya. Suaminya berkata sambil mengejek, "Asyik Bismillah, Bismillah. Sekejap-sekejap Bismillah."
 Isterinya tidak berkata apa-apa sebaliknya dia berdoa kepada Allah S.W.T. supaya memberikan hidayah kepada suaminya. Suatu hari suaminya berkata : "Suatu hari nanti akan aku buat kamu kecewa dengan bacaan-bacaanmu itu." Untuk membuat sesuatu yang memeranjatkan isterinya, dia memberikan wang yang banyak kepada isterinya dengan berkata, "Simpan duit ini." Isterinya mengambil duit itu dan menyimpan di tempat yang selamat, di samping itu suaminya telah melihat tempat yang disimpan oleh isterinya. Kemudian dengan senyap-senyap suaminya itu mengambil duit tersebut dan mencampakkan beg duit ke dalam perigi di belakang rumahnya.

Setelah beberapa hari kemudian suaminya itu memanggil isterinya dan berkata, "Berikan padaku wang yang aku berikan kepada engkau dahulu untuk disimpan." Kemudian isterinya pergi ke tempat dia menyimpan duit itu dan diikuti oleh suaminya dengan berhati-hati dia menghampiri tempat dia menyimpan duit itu dia membuka dengan membaca, "Bismillahirrahmanirrahiim." Ketika itu Allah S.W.T. menghantar malaikat Jibrail A.S. untuk mengembalikan beg duit dan menyerahkan duit itu kepada suaminya kembali.

Alangkah terperanjat suaminya, dia berasa bersalah dan mengaku segala perbuatannya kepada isterinya, ketika itu juga dia bertaubat dan mula mengerjakan perintah Allah, dan dia juga membaca Bismillah apabila dia hendak memulakan sesuatu kerja."
shared from jiwang.org

wassalam :)